A múltkori alkalommal ígértem, hogy legközelebb arról írok, hogy mi hogyan használjuk a flashcard-okat a BEBE ANGOL foglalkozáson. Most megpróbálok egy kis ízelítőt mutatni abból, hogy mennyire változatos módon lehet ezeket a képkártyákat a nyelvoktatás során használni, már egészen kis kortól kezdve.
A legkisebbekkel nagyon gyakran játszunk a kártyákkal párosító játékokat (matching games). Van, amikor például az állatos képekhez megkeressük a hozzá illő játékállatot, rátesszük a kártyára, és már készen is van Old McDonald farmja.
A színeket tartalmazó képkártyákat színes csipeszekkel díszíthetjük, majd elénekeljük az I Can Sing A Rainbow című dalt. Ez a feladat nem kis kihívás a 2-3 éveseknek, kiválóan fejleszti a szem-kéz koordinációt és a finommotoros mozgásokat.
Hatalmas öröm a gyerekek számára, amikor előkerülnek a nagy táskából a pecabotok. Szintén az eye-hand coordination egyik remek fejlesztési módja, amikor a kis képkártyákat pecázzák ki a gyerekek a tóból, melyekre előtte gémkapcsokat tűzünk, hogy a horgászbot a mágnesnek köszönhetően "kifogja" a képkártyákat. Ennek a játéknak egy másik variációja, amikor a befőttes üveg tetejébe rögzítjük gyurmaragasztóval a gyakorolni kívánt szavakról a képeket, és azt pecázzák ki a gyerekek. Az egészen kicsiknél ez a verzió azért is jobb, mert a nagyobb tapadófelületnek köszönhetően könnyebben jutnak sikerélményhez.
A nagyobbacskák nagyon élvezik a légycsapós játékot, amikor egy nagy kupac szétterített képkártyából kell a légycsapóval arra a kártyára csapni, aminek a nevét hallják. Itt már nemcsak a tudás, hanem a gyorsaság is számít. Az a győztes, akinek a végén a legtöbb kártyája van.
Szoktunk olyat is játszani, hogy leterítjük a nagy kék pokrócot, az a tó, és építünk rá egy hidat flashcard-okból. A hídon úgy kell átmenni, hogy minden egyes lépésnél megnevezzük a híd darabjait, azaz a kártyákon szereplő dolgokat. Ezzel a módszerrel pillanatok alatt átismételhető akár 10-15 szó is, és észre sem veszik a gyerekek, hogy közben nyelvet tanulnak, hiszen ők arra koncentrálnak, hogy ne essenek be a vízbe a krokodilok közé.
Az ismétlésre egy másik lehetőség, amikor tornyot építünk színes poharak és flashcard-ok segítségével. Ennek is ezerféle variációját lehet kitalálni. A legkisebbekkel csak megnevezzük a poharak színeit, és a kártyákon szereplő dolgokat, ahogy építjük a tornyot, a végén pedig nagy örömmel összedönthetik a gyerekek a felhőkarcolót. A nagyobbaknak, akik már egyre többet tudnak, összetettebb feladványokat, pici találós kérdéseket is lehet feltenni a toronyépítéshez (Pl. Which animal has got 8 legs? - spider, Which animal lives in a kennel? - dog, Which animal has got curly whiskers and goes hop, hop, hop? - rabbit, etc.), és ők választják ki a kupacból a megfelelő kártyát.
Véget nem érő tehát a lehetőségek sora, ahogyan ezeket a színes képkártyákat használni lehet a nyelvtanuláshoz. Mivel állandóan használatban vannak, érdemes már rögtön az elején lelaminálni őket. Egy nagy adag flashcard olyan kincsesbánya a nyelvtanuláshoz, amire nincsenek szavak, a gyerekek számára pedig garantáltan megunhatatlan játék.
Még ezer meg egy dolgot ki lehetne találni a képkártyák játékos felhasználására. Nektek vannak ötleteitek? Esetleg olyan, amit már ki is próbáltatok és működik? A gyerekek emlegetik otthon ezeket a játékokat is?
Friss hozzászólások
10 év 40 hét
10 év 40 hét
10 év 40 hét
10 év 40 hét
11 év 23 hét
11 év 23 hét
11 év 41 hét
11 év 41 hét
12 év 5 hét
12 év 5 hét